Skip to main content

TV+ app: update naar versie 08.47.01 voor iOS [iPhone & iPad]

  • 6 June 2024
  • 36 reacties
  • 1115 keer bekeken

KPN TV+ app [smartphone & tablet] Update juni #1 2024 

KPN TV+ app 08.47.01 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.

 

In deze Product Update van de TV+ app zit een verbetering en bugfixes voor uitsluitend iOS (iPhone en iPad).

 

Wat zit er in voor iOS?


Zoekfilter is aangepast

Bij het zoeken kun je nu filteren op de release-jaar van een film.
 

Verder

  • Dubbele audio bij chromecast op iOS is gefixt
  • Zwart scherm met alleen audio is gefixt

 Extra leuke toevoeging:

We hebben een leuke Sports feature aan de app toegevoegd! Het is een beta, dus wellicht dat je iets opvalt wat er niet klopt (laat je feedback hieronder in een reactie achter!⬇️⬇️⬇️). Onder de knop ‘Ontdek’ zie je onder andere alles over het EK voetbal: een schema, welke landen wanneer spelen, de groepen met het aantal punten, een overzicht van de teams met wie er in elk team zit en nog veel meer! 
 

 

Goed om te weten

Tijdens het EK (14 juni t/m 14 juli 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update is vandaag begonnen: 09 juni 2024. 

Deze update is beschikbaar voor de TV+ app. Indien je op dit moment nog de ‘oude’ KPN TV app gebruikt, dan is deze update voor jou niet van toepassing. De uitrol van de nieuwe TV+ app verloopt gefaseerd en is nog niet voor iedereen beschikbaar.


Hoe controleer ik welke versie van de TV+ app heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

  • Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel rechtsboven)
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

Misschien is het goed om in de titel te vermelden dat deze update alleen voor de iPhone en iPad is en niet voor Android devices.


Vind ik een heel goed idee! 😉


Maar helaas is er met mijn suggestie van vorige keer weer niets gedaan in het hoofd menu. Wat heb ik nou aan: tv gemist, aanbevolen series voor jou, aanbevolen films voor jou en nog meer van die onzin wat het menu heel rommelig en onoverzichtelijk maakt. Ten eerste kijk ik amper films en series en men doet mij een aanbeveling. Waar baseert men die onzin op. Weg er mee en laat mij zelf maar bepalen waar ik naar wil kijken. 


Copy paste feedback uit de vorige Product Update van de TV+ app:
 

Vandaag zondag een nieuwe update voor mijn iPad gekregen (Versie 08.47.01)

Na updaten moest ik opnieuw inloggen. Abo nummer was al vooraf ingevuld maar bestaande pincode pakte hij niet. Ook niet na opnieuw invullen van abo en pincode. Dan maar een nieuwe code aangemaakt.

 

Opeens zijn NPO 1, 2 weg uit de zenderlijst. Als ik naar de tv-gids ga en op de zender klik wordt de zender wel opgestart en worden NPO 1 & 2 en weer tussen de zenderlijst gezet.  Deze app is nog lang niet af. 

Zitten nog steeds bugs in. 

Ik gooi het er nog maar eens in voor het app team: 

  • Wil graag de resolutie kunnen aanpassen
  • Stream laden duurt soms ook lang
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst wil in de zenderlijst.
  • Sportabblad mist nog steeds
  • Thumbnails laden te vaak traag in.​
  • De eerste keer in full screen tijdens kijken blijven de datum en batterij indicator in beeld Moet dan even beeld verkleinen/vergroten dan is dat weg. 
  • Bediening van icoontjes in de player werken soms ook moeilijk.  Vaak als je dan beeld verkleind/vergroot pakt hij ze wel weer.

 


Kan het kloppen dat iPad later komt?
Mijn iPhone is app is geüpload, bij iPad zie ik de nieuwste er niet?


Ik wil in de app (net als op de TV+ decoder) alleen mijn favoriete zenders zien.

Maar dat werkt helemaal niet.

  1. Ik heb dit ingesteld op mijn TV+ decoder. Ik vind dat de app dat moet overnemen maar dat doet hij niet
  2. Als ik het filter in de app instel op “alleen favoriete zenders” dan zegt hij dat in nog geen favoriete zenders heb ingesteld en dat via het hartje naast het zender logo, favorieten zou kunnen instellen. Maar er staat helemaal geen hartje naast het zender logo!!!
    Er is dus geen enkele mogelijkheid om deze functie in de app te gebruiken, waardeloos!!!

Je gaat naar tv gids. Helemaal boven in kan je kiezen naast melding” vandaag” favorieten zenders. Dan krijg je onderin te zien “ alle zenders, buitenhuis bekijken en favoriete zenders. Je kiest eerst alle zenders en welke je wilt hebben in je lijst markeer je dus met een hartje. Als je daar klaar me bent kan je kiezen voor favorieten zenders en voila. 


En zorg er hierbij voor dat de kolom met hartjes zichtbaar is.

 


En zorg er hierbij voor dat de kolom met hartjes zichtbaar is.

 

En hoe doe je dat dan ?


En hoe doe je dat dan ?

Door op het pijltje te klikken. (Zie oranje cirkeltje.)

 


En hoe doe je dat dan ?

Door op het pijltje te klikken. (Zie oranje cirkeltje.)

Bedankt die had ik niet gezien…

TIP1: dat pijltje mag wel wat duidelijker

TIP2: eigenlijk staat dat pijtje daar helemaal niet goed. Het overschrijft een deel van de TV gids. Misschien is het een idee om het aangeven van de favoriete zenders naar de profiel instellingen te verhuizen. Daar kan je ook aangeven welke streaming diensten je wilt zien dus is het logisch om daar ook de config van de favoriete zenders te hebben.


Voor mij is de nieuweindeling van de programmagids geen succes

is het mogelijk zelf te kiezen voorheen verticale gids ipv een horizontale gids?


Voor mij is de nieuweindeling van de programmagids geen succes

is het mogelijk zelf te kiezen voorheen verticale gids ipv een horizontale gids?

Jammer te horen, JohnAn. Het is helaas niet mogelijk om de gids indeling/weergave te wijzigen.


Waarom dan deze keuze?


We hebben een leuke Sports feature aan de app toegevoegd! Het is een beta, dus wellicht dat je iets opvalt wat er niet klopt (laat je feedback hieronder achter!⬇️⬇️⬇️). Onder de knop ‘Ontdek’ zie je onder andere alles over het EK: een schema, welke landen wanneer spelen, de groepen met het aantal punten, een overzicht van de teams met wie er in elk team zit en nog veel meer! Ik vind het zelf heel handig om zo'n overzicht te hebben😄.
 


@JohnAn  We proberen een zo handig en gebruikersvriendelijke interface te maken die bij de meeste mensen in de smaak valt.  We luisteren ook naar feedback en als nu blijkt dat heel veel mensen problemen hebben met de interface zal dat aangepast worden.  Voorlopig is dit de keuze die gemaakt is omdat we denken dat het bij veel mensen goed zal vallen. Uiteraard spelen ook praktische redenen een rol.

 


We hebben een leuke Sports feature aan de app toegevoegd! Het is een beta, dus wellicht dat je iets opvalt wat er niet klopt (laat je feedback hieronder achter!⬇️⬇️⬇️). Onder de knop ‘Ontdek’ zie je onder andere alles over het EK: een schema, welke landen wanneer spelen, de groepen met het aantal punten, een overzicht van de teams met wie er in elk team zit en nog veel meer! Ik vind het zelf heel handig om zo'n overzicht te hebben😄.
 

Zeker handig!

 

Alles bij de hand.

 

Feedback: tijd staat in 12 uurs tijd met Pm😊 dit is handiger in 24 uurs tijd


Gebruikelijksvriendelijke interface? Dacht het niet. Ik en vele met mij storen zich er aan vwb het hoofd menu wat jullie gebruiksvriendelijk vinden. Het is rommelig en heeft geen toegevoegde waarde. Haal al die onzin eronder weg. Laat men zelf maar beslissen door in een menu aan te geven wat jullie aanbevelen voor onzin wat nergens op slaat. 


Ik mis de lijstweergave, is mi veel duidelijker…


Na update op zowel iPad als iPhone, blijken er geen films meer bekijken buiten de betaalde streamingdiensten. Dit zat tot de update in ons pluspakket.

hoe krijg ik deze optie weer actief?

 


Hi Beppie, in de nieuwe versie klopt het dat je dit nog niet kan zien. De content van het Pluspakket is daar nog niet zichtbaar. Hier wordt aan gewerkt. Je kunt dit wel via de website bekijken. 


Bedankt voor de reactie, en bedankt voor de tip om via website te kijken. Ga ik zeker gebruik van maken🙂


Sinds de update 08.47.01 loopt de app continu vast op mijn ipad. Zwart scherm en geluid, of helemaal geen beeld en geluid meer en dat elke 30-60 secondes. Het ligt niet aan de iOS versie (up to date, 17.5.1). Uitzetten en opstarten van de ipad helpt niet, app opnieuw installeren helpt niet. Aan de ipad zelf zou het ook niet moeten liggen (pro 4e generatie). Internetsnelheid is 79,9Mbps download via wifi. Voor de update was er geen enkel probleem. Hoe kan dit opgelost worden? 


Hi @Fjdflkjwal! Niet handig als je probeert te kijken. Gebeurt dit constant? Of bij bepaalde zenders, of alleen als je terugkijkt bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd waar dit hem nu in zit.


Het gebeurt bij terugkijken (zowel opnames als terugkijken uit de tvgids). Live kijken doe ik nauwelijks. En het lijkt vandaag minder te gebeuren dan maandag 1-7, dinsdag 2-7, vrijdag 5-7 en zaterdag 6-7  (wo 3 -7 en do 4-7  niet geprobeerd). Wild idee: Kan het eraan liggen dat ik tussen 1800 en 2300 programma’s terugkeek, en er op die dagen op die tijden ook veelbekeken voetbalwedstrijden waren?